zondag 18 september 2022

Hiep Hiep Hoera , 50 jaar !

 Hoi lieve allemaal,


In mijn vorige post heb ik een DIY uitleg gegeven over hoe je kaarsjes met eigen gekozen opdruk kunt maken.
In deze post laat ik jullie een leuk model kaart zien waar ik 4 zelfgemaakte kaarsjes in heb verwerkt.





Ik heb stap voor stap foto´s gemaakt en zal hieronder de werkbeschrijving neer zetten 😊

Snij een stuk cardstock in formaat 30,5 x 16 cm.
Ril dit vervolgens op de lange zijde op 1 - 3,2 - 7,2 - 9,4 - 22 cm.


Voor het doosje waar de kaarsjes in komen snijden we een stuk cardstock in formaat 20,2 x 8,2 cm.
Ril deze op elke zijde op 2,1 cm.
Papiersnijder


Pons vervolgens 4 rondjes uit. Ik heb hiervoor de cikel pons van EK Tools 1 1/4 inch gebruikt.
Pons

Deze rondjes plakt u vervolgens op het grote stuk cardstock. Lijm deze met een klein lijmdotje in het midden, zodat er geen lijmresten aan de zijkanten ontstaan.
Gooi het stuk papier waar u de rondjes heeft uitgeponst nog niet weg, deze heeft u straks nog nodig


De rondjes aan beide uiteindes, kunt u met de pons weer uitponsen.
De overige 2 rondjes heb ik met een mesje uitgesneden. Door de rondjes die zijn opgeplakt, geeft dit een fijn verhoogd randje, wat het uitsnijden makkelijker maakt.
Xcut snijmesje



Pak nu het stuk zwart papier erbij waar in het begin de rondjes zijn uitgeponst.
Ik heb met de cirkel pons van EK tools 1 1/2 inch hier toen omheen geponst, zodat er een afgewerkt randje ontstaat.


Plak deze afgewerkte randjes om de uitgesneden rondjes heen.


Knip het doosje in zoals aangegeven in onderstaande foto.
Plak vervolgens tape.


Plak vervolgens het doosje en de basiskaart in elkaar


Het doosje kan nu in de kaart worden geschoven en gevuld worden


Ik heb er een cadeaudoosje van gemaakt voor iemand die 50 jaar wordt.



Ik heb het prachtige zwart/wit designpapier + de project pad van The Paper Boutique gebruikt.

De typemachine komt van een stamp + die set van JoyCrafts.
Nu zeer voordelig te bestellen, voor maar €2,50 !

De cijfers komen van een stansset van CraftLab. Deze stans heeft zeer veel mogelijkheden.

De cijfers heb ik verhoogd met wat foamdots en op een labeltje geplakt. Op de label kan nog een tekst worden geschreven als verjaardagsgroet.


Aan de binnenkant heb ik nog een diagonale pocket gemaakt en hierin een leuke tag gestopt, die ook uit de project pad komt.



Ik hoop dat ik jullie heb kunnen inspireren met deze post !

Creatieve groetjes en veel liefs,
Daantje






2 opmerkingen:

Op de hoge, hoge daken

 Hoi lieve allemaal, Vandaag ben ik aan de slag gegaan met de Dutch Doobadoo sinterklaas collectie. Het is een creatie geworden met een leuk...