zondag 18 september 2022

DIY waxinelichtjes met opdruk maken

Hoi lieve volgers,

Vandaag een DIY uitleg 😃
Ik zal jullie uitleggen hoe je je eigen waxinelichtjes met opdruk kunt maken.
LET OP! We krijgen te maken met vuur en dit blijft altijd op eigen risico!



Maar hoe maak je dan zo'n eigen kaarsje?
Ik heb gebruik gemaakt van Bolsius waxinelichtjes. Deze gaan makkelijk uit het omhulsel. 

                                              


Als eerste zoekt u op internet leuke opdrukjes uit en deze zet u in een word bestandje. Ik heb de rondjes in een diameter van 3,85 cm uitgeprint. Dit heb ik op gewoon kopieerpapier uitgeprint.


Pak vervolgens een waxinelichtje erbij en haal het kaarsje uit het omhulsel. Haal ook het lontje uit het kaarsje.


Pons of stans het rondje uit. Ik heb gebruik gemaakt van de EK Tool
1 1/2 inch circle punch.
Pons


Het uitgeponste rondje gaan we nu op het kaarsje plakken. Ik gebruik mod podge hiervoor.
Strijk met een kwast mod podge op het kaarsje en plak het rondje hierop. 
Mod Podge



Prik vervolgens een gaatje door het kaarsje, zodat het lontje er straks weer door kan.

Vervolgens strijken we ook modpodge over het papieren rondje. Dit zorgt voor een beschermlaag.
Laat de eerste laag drogen en als deze droog is, strijkt u er nog eens een 2de laag modpodge over. 
Prik tussen de lagen het gaatje steeds nog even door.
Vervolgens als het kaarsje droog is, plaatst u het lontje weer terug.

                                               


Plaats het kaartje terug in het omhulsel.
En voila je eigen kaarsje met opdruk is klaar. Laat het kaarsje minimaal 2 dagen drogen, op deze manier krijgt u met het opbranden het mooiste resultaat.


Bij het branden van het kaarsje , zal deze iets inbranden... vandaar dat het ook op eigen risico blijft.
Zet het kaarsje wel altijd in een waxinelichthouder. 



Maar het is natuurlijk ook superleuk om als decoratie te gebruiken 😄

In het volgende blogbericht, zal er een leuk voorbeeldje volgen met eigen gemaakte kaarsjes #staytuned.


Tot het volgende blogbericht !


Creatieve groetjes en veel liefs,
Daantje

2 opmerkingen:

Op de hoge, hoge daken

 Hoi lieve allemaal, Vandaag ben ik aan de slag gegaan met de Dutch Doobadoo sinterklaas collectie. Het is een creatie geworden met een leuk...